Fox Legacy

Usch och fy för buggar...

Publicerad 2012-07-21 21:42:54 i Allmänt,

Måste tyvärr meddela att jag råkat ut för en bugg på spelet, som hindrar mig från att spela vidare på legacyn, längre än till generation 7 :/

Liemannen dyker nämligen aldrig upp när en sim dör och dör ingen i hushållet, ja, då blir det svårt att fortsätta! Maxgränsen ligger ju på 8 simmar och tyvärr hade jag även fyra husdjur då buggen uppstod, vilket minskar antalet simmar till 6 i antal.

Kan varken flytta ut eller radera simmar, inte ens ändra staden, då det kommer upp en ruta att en sim i mitt hushåll håller på att dö (trots att det inte gör det) och att jag därför inte kan ändra på något! Så tragiskt och blev så ledsen :(

Trodde jag hade hittat en lösning då jag använde fusket "moveobjects on" och sedan raderade de simmar jag inte behöver men då försvinner de bara från aktivitetsfältet, men är kvar på familjeporträttet vid huvudmenyn. Alltså räknas det som om de fortfarande existerar i hushållet och kan ändå inte ta in fler simmar eller flytta ut någon.

Kommer dock fortsätta skriva i bloggen med nya kapitel! Har nu spelat klart så långt det går och gjort ett så bra slut som möjligt, som jag faktiskt blev väldigt nöjd med! Min nya legacy som jag börjar spela på snart är sammankopplad med slutet på denna och tror verkligen att den kommer bli riktigt bra! :) Hoppas att ni som följer denna bloggen även kommer följa nästa!

Familjen Fox äventyr fortsätter alltså men blir kortare än tänkt :)

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2012-07-24 13:27:58

Va tråkigt! Jag gillar verkligen den här legacyn! Hoppas verkligen du kommer fortsätta med en ny familj :D

Svar: Ja, men jag lovar att när denna legacy slutar kommer jag påbörja en ny som kommer vara kopplad med slutet av denna! :D Så Fox legacyn tar inte slut riktigt ;)
Yoshi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela